Hemma

Kom hem från falun i fredags, har haft sjukt kul!

Har gjort en hel del, men det roligaste va lugnt diskot på torsdag kväll, älskar att dansa för er som inte vet det haha.

I lördags red jag ut med linda, det var jätteroligt men lite jobbigt.
Det var verkligen som att sitta på en tickande bomb. Han var sjukt hyper och studsade runt hela tiden.
Eller i skritten var han skaplig och trampade på fint, kung!
I traven började han bocka och slänga runt med huvudet, knäppis? Fast värst var det i galoppen.
Hann inte ens galoppera ett enda språng innan han flög i luften. Uff, nära att jag flög många gånger.
Sen efter ett tag skulle vi trava på en lång raksträcka och Luring vart så himla het att han skuttade på stället och ville galoppera iväg. Tillslut fick jag honom lugn men då från ingenstans la han iväg värsta bocksprånget så jag flööög av!
Han stog först still men såfort jag reste mig upp och sträckte mig efter honom så travade han iväg *SUCK* men linda stog några meter längre fram så han stannade och lyckades ställa sig på tygeln och började hålla på igen men så fort jag fick tag på honom och flyttade bort hans hov från tygeln gick det bra. Vi red vidare och vände sedan, lillbusen fortsatte bocka sig fram.
Ramlade inte av något mer men det var nära, speciellt när vi skulle galoppera i en uppförsbacke. Tänkte att "här bockar han inte, det är ju uppför!" men oj vad fel jag hade.
Han började skutta runt och bocka och fåna sig, suck, men jag fick ner honom lugn tillslut och gick vidare. När jag hoppade av honom kände jag av att jag hade ramlat av haha, mitt ben dooog! Kul att jag skulle GÅ hem då också? Fast jag hade tur, en gammal kompis mamma som åkte förbi såg mig och körde mig ut till stora vägen där jag bara behövde gå i fem minuter för att komma hem.

Igår red jag på utebanan, körde en del galopparbete på utevolten ovh försökte även mjuka upp hans högra sida, det är helt sjukt hur stel han är! 
I början bockade han lite i traven, men sen så gick det jättebra i den. Han ville bocka i galoppen så jag kunde inte vara lika mjuk i handen som jag skulle velat men ibland går det tyvärr inte som man vill. 

Idag ska jag ha kvällsfodring så jag åker till stallet vid 5-6 tiden, min superdupersnälla mami skussar mig! 
Räknar med att vara klar med att rida och fixa vid kanske halv 9 och då börja fodra vid kanske en liten stund innan 9 så hämtar mami mig 20 över.

Nu MÅSTE jag plugga så jag är klar vid senast halv 11, så jag kan gå på bio med ett par kompisar.

Ps. Linda och jag fotade en del i stallet igår, så bilder på både mig och Luring kommer idag eller imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback