Idag i stallet

Kom till stallet 15:30, tog in Luring efter att jag fixat fodret. 
Jackie och Niusha var med mig i stallet och de hjälpte mig en del. De knackade ut is ur hans vattenhink och fyllde sedan på den och vattenkannorna. THANX GIRLS! Hahaha omg tänk om jag alltid skrev sådär! 
Fjortisspråk. "Assw idah vah jah meed Jackie o Niusha gumzzarnhaa<3 Vi hade såååååw kuuuuuuwl!<333333"
Hade någon av mina favoritbloggar börjat se ut så hade det varit tack och goodbye på direkten!

Iallafall, tillbaks till verkligheten!
Idag klippte jag även hans man som ser F Ö R S K R Ä C K L I G ut! Han har ju halstäcke så manen är helt nerplattad och jätteful, vilket gjorde det helt omöjligt att få den bra! Den vart hackig och hemsk :( Kan fota imorn kanska haha, ni kommer få största chocken! 
Iallafall!

När jag gjort iordning honom gick jag, J och N ner till ridhuset, och vägen dit var sjukt hal! 
Blank-is, NEJTACK!

I ridhuset värmde jag upp lite, och de som var där innan hade hoppat så jag bad de ha kvar hindrena. När han var varm bestämde jag mig för att släppa honom, och hoppa lite löst :)
Så jag tog av honom sadel, ridtäcke och tyglar och direkt så drog han iväg i full rulle, plutten! Som alltid när jag släpper honom ställde han sig vid ena spegeln, och sen travade han iväg till nästa, och sen tillbaks till den första igen! Efter en stund smackade jag på honom och så vart det full rulle igen, bockade och busade! Efter en stund la vi iordning ett av hindrena på 50 cm och "ramade in" det på kanterna med bommar. Jag tog tag i tränset på honom och gick mot hindret. Jag travade på mot hindret och nån meter innan "ramen" Släppte jag och smackade på lite, plutti hoppade suuuper! Efter ett par hopp höjde jag upp lite och lät Luring stå/gå som han ville en stund, och självklart vart det speglarna igen!

Luring tyckte att det var superkul att både springa och sen också att löshoppa! Slutade på 75-80 cm då jag inte ville pressa honom eller ta några risker. Niusha filmade, får se om hon kan skicka filmerna så får ni också se dem! 


Ovisad bild från julhoppningen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback