Idag i stallet...

var det iskallt!

Först gjorde jag iordning hans kraftfoder, där han nu har fått Glukosamin som extratillskott. 
Glukosamin är väldigt bra för hästens ben och leder, speciellt för gamla hästar. 
Luring fyller ju 20 år den 8e Juni, gammelgubben.

Han rids fortfarande inte men idag var det stor skillnad på benen, inte alls lika svullna. 
Skulle tro att han bara hade ramlat och slagit i eller så, därför han är en aning svullen.

Iallafall så mockade jag efter att jag hade gjort kraften, och det var väldigt enkelt! 
Jag mockar rent varje dag = jag slumpar all den rena torven i en hög och slänger resten.
Det ska vara HELT tomt på torv runt slumphögen. När jag är klar sprider jag ut all ren torv så är det en ren, mjuk bädd varje dag.

När jag mockat gick jag ner till foderkammaren och lyckades på något sätt att fylla skottkärran, dra in den i foderkammaren och fylla alla påsarna med en hand! 
Jag pratade nämligen i telefon med Linnéa HENNES BLOGG HÄR.
Pratade även med henne nästan hela tiden när jag gick hem från stallet, ja gick! Snorhalt halkade flera gånger. 

Nu sitter jag hemma framför datorn, läser alla mina dagliga bloggar, kanske 5-10 st ungefär?

Aja ska gå hem till min pappa och ta hand om mina råttor nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback