Tillbaks från kvällsfodringen

Idag åkte jag till stallet klockan 19 för att jag hade kvällsfodring klockan 21. 

Kom dit typ halv åtta, då fixade jag kraftfodret. Han har nästan slut på betfor men jag ska inte köpa nytt just nu då jag när det tagit slut börjar använda av den "gemensamma" betforen som några av stallets hästar använder. Det är en lista där alla på listan köper ny betfor i tur ordning när det har tagit slut. Nu ligger jag längst ner på listan så jag behöver inte köpa något på ett tag hihi.

Så är B-vitaminen slut, ska åka och köpa ny imorn. Passar på att köpa havre också då det kommer att ta slut om ett par veckor. 

Ska även prova något nytt, nämligen Glukosamin.

Blev tipsad om det av en i stallet att det är väldigt bra för benen på gamla hästar, och jag vill ju att Luring ska "hålla" så länge och bra som möjligt.

Gick lite med Luring idag, kollade mycket på frambenen och han gick på med bra tempo utan att markera något. 

Kände även på benen efteråt. Han var litelitelite svullen under knät på höger fram men jag tror bara att han har slagit i/gått ner på knäna och fått en ordentlig smäll. Eftersom han inte är varm.
Fast han var inte öm heller... 

Hmm... äsch kan sitta och spekulera i timmar över vad som kan ha hänt, men det kommer inte att hjälpa.
Nu kommer jag bara att ta hand om honom så bra jag kan och se till att han mår bra.


Glukosamin.. Värt att prova? JA!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback